Week 9 na de kaakoperatie: ups & downs

In mijn vorige blogpost vertelde ik al over mijn zenuwpijn. De Tramadol die de kaakchirurg me heeft voorgeschreven heeft gelukkig het gewenste effect in die zin dat het de ergste stekende pijn onderdrukt. Mijn nachtrust is daardoor een stuk beter, alhoewel ik wel onrustig ben ’s nachts. Ik wil niet zeggen dat ik al heel alert ben overdag, bij lange na niet, maar ik functioneer in ieder geval een stuk beter dan zonder de pijnstilling. 
De eerste paar dagen was ik ontzettend duizelig, suf en verward en had ik ontzettende hoofdpijn. Ik zweette me ’s nachts kapot en voelde me gewoon echt ziek ervan. Toen ik een keer ’s nachts naar het toilet moest viel ik letterlijk over mijn eigen benen tegen de muur aan. Alsof ik dronken was. Ik heb dus wel even getwijfeld of ik wel met deze medicatie door wilde gaan. Gelukkig heb ik doorgezet, want ik ben nu alleen nog wat suf. Volgende week mag ik als het goed is weer auto rijden en kan ik eindelijk weer aan het werk. Maar goed ook, want de muren komen langzaam op me af hier thuis.


Een goede tip tegen de gevoelige tanden is om Sensodine repair & protect te gebruiken. Ik gebruik het nu 2 weken en merk dat de gevoeligheid nu al een stuk minder is. Mede hierdoor gaat het qua praten en eten ook beter. Een week geleden hing ik soms nog noodgedwongen de telefoon op als ik met mijn vriend belde, omdat het praten gewoon een zeurende pijn opleverde. Nu is dat minder. Mijn kaken zijn wel nog erg stijf en ik kan ze alleen verticaal op en neer bewegen. Horizontale beweging zit er nog niet in, waardoor kauwen wat moeizaam gaat. Desalniettemin kan ik op zachte dingen een beetje kauwen en kan ik dus bijna alles wel eten. Biefstuk en pizza zit er nog niet in, maar ik eet veel pasta en vis. Ik heb zelfs al een frietje saté weggewerkt. Het meest positieve vind ik nog dat ik hierdoor weer mijn grootste hobby heb kunnen oppakken: koken. Dat houd me nu ook echt op de been en geeft me een dagelijks doel. Ik experimenteer met verrassende recepten, kan ze ook daadwerkelijk zelf uitproberen en als ze lekker zijn zet ik ze op mijn kookblog (www.culi-inspiration.nl). 

Een greep uit mijn maaltjes van afgelopen tijd

Mijn lichaam is nog lang niet de oude. Ik eet gezond, kom nog steeds bij en wandel iedere dag. Ik zit nu op een half uur per dag. Dit is nog niet veel, maar meer lukt helaas nog niet. De pijnstillers hebben niet bepaald een positieve werking op mijn energielevel. Laatst was ik met de fiets naar het station gegaan en toen zakte ik gewoon letterlijk door mijn benen toen ik naar de trein wilde rennen. Mijn spieren zijn dus nog niet bepaald aangesterkt. 

Naast mijn lichamelijke herstel gaat er van alles, soms teveel tegelijk, door mijn hoofd. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan/traineeship en tegelijkertijd naar een nieuwe woning. Ik vind het moeilijk een goede keuze te maken tussen huren en kopen, omdat ik alle opties open wil houden qua werk, maar tegelijkertijd ook behoefte heb aan stabiliteit en wat meer luxe. Juist nu. Eigenlijk allemaal dingen waar ik helemaal niet mee bezig wil zijn nu, omdat ik me op mijn herstel wil richten. Maar goed, ik ben bijna 25, dit is nu eenmaal de situatie en soms moet je gewoon de knoop doorhakken, een keuze maken die goed voelt en ervoor gaan. Ik denk dat ik het al weet…

1 opmerking:

  1. Heeft u dringend een lening nodig om uw financiële problemen op te lossen of om uw bedrijf op te starten of uw bedrijfsfaciliteiten uit te breiden? een lening om uw vakantie te plannen en uw rekeningen te betalen? zo ja, neem dan contact met ons op via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen